اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساماندهی خانه‌مسافر‌های مشهد | ظرفیت اسکان هر شب ۱۳۰ هزار زائر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی

  • کد خبر: ۱۷۲۰۲۶
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
ساماندهی خانه‌مسافر‌های مشهد | ظرفیت اسکان هر شب ۱۳۰ هزار زائر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ساماندهی خانه مسافر‌ها برای امنیت و سلامت زائران در تابستان امسال با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: ساماندهی خانه مسافر‌ها اکنون در اولویت کار فرمانداری مشهد قرار گرفته است و در این زمینه باید با عزم جدی کار شود.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در قالب برنامه‌ریزی‌های گسترده در ستاد خدمات سفر استان، اکنون آمادگی کامل برای میزبانی از زائران و مسافران تابستان را دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: تابستان امسال از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به قرار گرفتن کلیه اعیاد ماه ذی الحجه و مراسم عزاداری در ایام ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به همراهی مناسبت‌های متعدد با تابستان امسال و سفر‌های تابستانی، توجه ویژه‌ای به ارائه خدمت توسط دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف شده است که قابل تفکیک در حوزه اقامت، حمل و نقل، بهداشت، امنیت، تامین اقلام اساسی و مایحتاج و ... است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان داشت: به همین دلیل تابستان امسال را در سه قالب حضور زائران و مسافران در قالب کلی سفر‌های تابستانی، حضور زائران از ایام اربعین و نیز دهه پایانی ماه صفر تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش اسکان با ۱۳۰ هزار نفر شب ظرفیت اماکن اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر میزبان زائران و مسافران هستیم، ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت‌های اقامتی موقت و اضطراری نیز آمادگی فعال شدن را دارند که در این قالب تا ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی قابل افزایش است.

وی ادامه داد: در توزیع اقلام اساسی و تامین کالا‌های مورد نیاز زائران نیز تعداد ۷۰۰ واحد توزیع ۵۰ قلم کالای اساسی و ایجاد چهار مجتمع تامین نان در اطراف حرم رضوی در دستور کار است.

حدود سه هزار خانه مسافر در مشهد شناسایی شده است که به صورت غیرمجاز مسافران و زائران را اسکان می‌دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->